Muhteşem Cuma indirimleri başladı, sektör temsilcileri satışlarda artış bekliyor

Kasım İndirimlerinin En Büyüğü: Muhteşem Cuma!

Kasım ayı boyunca devam eden indirimlerin en heyecan verici günü olan ‘Muhteşem Cuma’, bugün başladı. ‘Black Friday’ olarak da bilinen Muhteşem Cuma indirimleri, %40’a varan indirimlerle e-ticaret platformları ve dünya çapında ünlü markaları kapsıyor. Bu fırsattan yararlanmak isteyenler, alışverişlerini AVM’lerden ve e-ticaret platformlarından yapmayı tercih ediyor.

İNDİRİM KODLARI Sosyal Medya’da!

Hürriyet’in haberine göre, bu yıl özellikle e-ticaret platformları, tüketicileri cezbetmek için indirim kuponları dağıtıyor. Sosyal medya üzerinden duyurulan kuponların değeri 500 liraya kadar çıkabiliyor. Kuponlar kozmetikten züccaciyeye kadar pek çok alanda kullanılabiliyor. Vatandaşlar, sosyal medyada takip ettikleri kuponlarla daha hesaplı alışveriş yapma fırsatı buluyor. Sektör temsilcileri, kasım ayında 500 milyar TL’lik bir alışveriş hacmi öngörüyor.

YÜZDE 20’DEN FAZLA BİR ARTIŞ BEKLENİYOR

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Muhteşem Cuma için şu değerlendirmelerde bulundu:

“Firmalar, ellerindeki stokları eritmek ve ürünleri satma konusunda agresif indirimler yaparak bugünden fayda sağlamaya çalışacaklar. Stok ürünlerin eritilmesi en büyük hedef olacak. Şu an için firmaların bu yönde bir strateji izlediğini gözlemliyoruz. Cuma günü, büyük oranda satışlar yaşanacak. Her firmanın sunduğu avantaj farklı olduğundan, satış geri dönüşleri de farklılık gösterecektir. Ancak, enflasyon hesaba katıldığında geçen yılın aynı gününe göre en az %100’lük bir artış bekleniyor. Tabii ki, adetsel olarak %20 ve üzerinde bir artış bekliyoruz.”

‘BU CUMA ÇOK ÖNEMLİ’

Yeni yıldan itibaren e-ticaret işlemlerine gelecek yeni vergilere dikkat çeken Öncel, bu durumun e-ticaret hacmini olumsuz etkileyebileceğini belirtti. Öncel, e-ticaretin özellikle kredi sıkıntısı çeken firmalara önemli bir finansman kaynağı olduğunu vurgulayarak, %15 stopaj uygulamasının e-ticareti olumsuz etkileyeceğini dile getirdi.

GEÇTİĞİMİZ YILKİ İZDİHAM

Geçtiğimiz yıl AVM’lerde yaşanan izdihama dikkat çeken bir başka detaydı. Muhteşem Cuma indirimleri, geçen yıl perşembe akşamı saat 20.00’de başlamış ve uzun kuyruklar oluşturarak izdihama neden olmuştu. Cuma sabahı da kuyruklar devam etmiş ve bazı tartışmalara neden olmuştu.

İNDİRİMLER GEÇEN YILI GERİDE BIRAKAMIYOR

IdeaSoft CEO’su ve TOBB e-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, Kasım ayındaki e-ticaret hacminin %20-30 oranında arttığını belirtiyor:

“Geçen yıl KOBİ’ler ürünlerini %50’ye varan indirimlerle satışa sunmuşlardı. Ancak, bu yıl indirim oranları geçmişe kıyasla daha düşük seyrediyor. Tüketici davranışlarındaki değişiklikler ve yapılan düzenlemeler bu durumda etkili oldu. Bu yıl firmalar daha geniş ürün yelpazesi için kampanyalar düzenledi. İndirimler genellikle %25 ile %40 arasında gerçekleşti. 2024’teki indirim oranları, geçen yılın gerisinde kaldı”

‘STRATEJİK BÜYÜME FIRSATI’

Özkara, Kasım ayı kampanyaları ve yılbaşı alışverişleriyle e-ticaret hacminin 3.5 trilyon TL’ye ulaşmasını beklediklerini söylüyor. Özkara, geçen yıla kıyasla alışverişlerde %15’lik bir artış görüldüğünü belirtiyor. Bu ay gerçekleşen satışların genellikle toplam e-ticaret hacminin %10-15’ini oluşturduğunu ifade eden Özkara, Kasım ayındaki kampanyaların etkisiyle 500 milyar TL’nin üzerinde bir işlem hacmi beklediklerini dile getiriyor.

Özkara, Muhteşem Cuma’nın sadece bir indirim dönemi olmadığını, aynı zamanda stratejik bir büyüme fırsatı olduğunu sözlerine ekliyor:

“Muhteşem Cuma’da satışlar, standart bir günden yaklaşık %65 daha fazla oluyor. Bazı firmalar, yıllık satışlarının %2-3’ünü sadece bugün gerçekleştiriyorlar”

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir